2019.02.23.

Az Il Giornale olasz konzervatív lap 2019. február 21-én „Migránsok, bírsággal fenyegetett televíziók: a »gyűlöletklíma« elleni szabályozás” címmel közölt érdekes cikket. Ebben az áll, hogy az olasz médiahatóság, az AGCOM 2019. júniusától hatályba lépő új szabályozása alapján – a migránsoktól szóló híradásaikban – a műsorszolgáltatók 10 ezer eurótól 250 ezer euróig terjedő bírságot kockáztatnak, amennyiben saját programjaikban és híreikben gyűlöletbűncselekményt valósítanak meg a hatóság megítélése szerint. A Giornale cikke világossá teszi, hogy ezzel a lépéssel valójában cenzúrát akarnak bevezetni az olasz médiában.

Az Il Giornale február 19-én a magyar kormány új kampányáról számol be, amelynek fókuszában Soros György és Jean-Claude Juncker személye áll. Az írás emlékeztet arra, hogy ez nem újdonság, s utal az „Állítsuk meg Brüsszelt” és a „Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén” szlogenekkel kampányoló korábbi tájékoztató akciókra. A cikk szerzője szerint az elmúlt hónapokban jelentősen fokozódott az Orbán Viktor kormányfő és az uniós vezetés közötti – a migránsokkal kapcsolatos szabályozások miatti – összeütközés, éppen az európai parlamenti választások előtt. A magyar kormánymédia célkeresztjében ott van Judith Sargentini holland EP-képviselőnő, a magyarokról szóló jelentés előadója is – a jelentés a magyarok elleni lehetséges szankciók alapjául szolgál –, valamint Juncker helyettese, Frans Timmermans is. Kovács Zoltánt, a magyar kormány nemzetközi szóvivőjét is idézik, aki szerint: „Brüsszel még mindig támogatni kívánja az illegális bevándorlást, a magyaroknak ezt tudniuk kell, ezért indult a legfrissebb információs kampány.”

A Breitbart amerikai konzervatív hír- és véleményportál 2019. február 15-én kelt cikkének címe: „Magyarország: »Nem lehetséges az illegális migráció elleni küzdelem fizikai határzár nélkül«”. A portál Kovács Zoltánt, a kormány nemzetközi szóvivőjét idézi, aki szerint „az illegális migráció elleni küzdelem alapvetően nem lehetséges fizikai infrastruktúra nélkül”, és hogy e tekintetben a mulasztás a „gyengeség jele”. Kovács Zoltán korábbi nyilatkozata szerint 2015-ben, amikor Angela Merkel német kancellár egyoldalúan meghívta a migránsokat Európába, Magyarország túlterhelt lett ennek következtében. A cikk számokkal is illusztrálja a magyar lépések hatékonyságát: az illegális határátlépések száma Magyarország külső (schengeni) határain 2015-ben még 391 384 volt (miközben 2014-ben még csak 44 709), majd 2016-ban összesen 18 236, 2017-ben 1418, és 2018-ban (december 20-áig) 441 illegális határátlépési kísérletet regisztráltak a magyar hatóságok.

A Les Échos francia gazdasági újság február 21-én arról számolt be, hogy Magyarország háromszáz venezuelai menekültet fogadott be. A lap szerint ez a nagylelkűség – amely ellentétben áll a kormány által a bevándorlás kérdésében mutatott keménységgel – azzal magyarázható, hogy ezek a menekültek magyar származásúak (néhány ezer olyan magyarnak az utódai, akik még az 1956-os forradalom után Venezuelába emigráltak). A cikkíró utal az amiatti ellenzéki bírálatokra, hogy a kormány 2017-ig gazdag külföldi befektetőknek is lehetővé tette magyarországi tartózkodási engedély megszerzését.

A Le Figaro jobboldali francia lap február 21-én írt a Fidesz és személyesen Orbán Viktor kormányfő körüli néppárti feszültségekről. A Néppártban markánsan jelen van az a vélemény, hogy a magyar kormány egyes lépései „elfogadhatatlanok”, ugyanakkor a lap emlékeztet: Orbán Viktor Fidesze nélkül a Néppárt jelenlegi 217 EP-képviselője közül 12-t veszítene el, s a Brexit figyelembevételével megválasztandó új, 705 fős Európai Parlamentben is szükség lesz a szavazatok több mint felére a Bizottság jövőbeli elnökének megválasztásához.

2019.02.22.

Fájó ez az űr, ami itt van, hiszen rengeteg ügyünk lenne az ellenzékkel, csak néhány szelfibot maradt a padok között” – mondta Kocsis Máté, a Fidesz frakcióvezetője hétfőn az Országgyűlésben, amikor a parlamenti rendbontásban élenjáró ellenzékiek kivonultak az ülésteremből.

A Fidesz frakcióvezetője ezzel a mondatával vélhetőleg arra az új ellenzéki magatartásra célzott, amelyet decemberben ismerhetett meg az ország. Késő ősszel, a tél elején ugyanis eddig nem látott, kamerás képviselői különítmények lepték el az országot, hogy élőben közvetíthessék parlamenti rendbontásukat, majd a köztévé folyosóin is hasra vágják magukat.

Szabó Tímea szelfibottal a kezében próbál két perc hírnevet szerezni

A Soros-hálózatot és annak módszereit jól ismerők számára nem okozott újdonságot a fenti módszerek magyarországi megjelenése, hiszen tény, hogy a Soros-féle aktivista szeánszokon Srđa Popović és Saul Alinsky tananyagát minden Soros-zsoldosnak el kell sajátítania. Itt volt hát az ideje, hogy a magyarországi ellenzék képviselőit is kiképezzék az ilyesmire.

Ahogy Bangóné képviselő asszony hírhedté vált videójából is kiderült, az ellenzék jelenlegi szellemi színvonala nagyban hátráltatja a tananyag gyakorlatba ültetését, ezért a sorosista kiképzőtiszteknek ismét a pártokon kívülről kell katonákat szerveznie.

Indul a sorosista valóságshow!

A Jogriporter Alapítvánnyal együttműködésben Videó érdekérvényesítés címmel képzést hirdet a Közélet Iskolája.A felhívás szerint a képzés célja, hogy saját gyártású videók segítségével sok emberhez tudják eljuttatni üzenetüket, oktatni tudjanak, jogsértéseket dokumentálhassanak és hangot adhassanak azoknak, akik valamilyen okból a társadalom peremére szorultak.

Az emberi jogi blabla ne tévesszen meg azonban senkit. A Jogriporter Alapítvány aknamunkájáról ugyanis már korábban beszámoltunk. Az alapítványt az a Sárosi Péter és Takács István Gábor hozták létre 2014-ben, akik korábban mindketten a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) nevű bevándorláspárti Soros-szervezet munkatársai voltak.

A Jogriporter Alapítvány egyik fő tevékenysége az úgynevezett „videós érdekérvényesítés"; ez azt takarja, hogy filmeket készítenek, és a filmkészítést oktatják tréningeken aktivistáknak is. Állítólag ezeknek a képzéseknek köszönhetően több száz fős nemzetközi videós aktivista hálózattal rendelkeznek.

A Jogriporter Alapítvány bevételeinek fő forrásai a Soros György által alapított Nyílt Társadalom Alapítvány és az Európai Bizottság nyújtotta támogatások. Évente körülbelül 50 millió forintból gazdálkodik a szervezet, ebből a pénzügyi beszámolóik alapján nagyjából 48 millió forintot az amerikai spekuláns alapítványától kapnak.

Büszkék arra, hogy kizárólag külföldi forrásokból tartják el magukat, de nem akarnak külföldről támogatott szervezetként regisztrálni.

Írta: Soros György, rendezte: Takács István Gábor és Surányi Ádám

A felhívásból kiderül, hogy a képzést a már korábban említett Takács István Gábor és egy bizonyos Surányi Ádám fogják megtartani. Takács és Surányi korábban már készítettek filmet a Soros által finanszírozott TASZ számára is.

13 évvel ezelőtt Takács egy, a drogosok érdekében megírt önfeljelentésével tett szert országos hírnévre: "Közlöm a nyomozó hatósággal, hogy a Drogprevenciós Alapítvány Tűcsere programjának munkatársaként rendszeresen steril inzulinus fecskendőt adok át intravénás drogfogyasztóknak azért, hogy ezzel az eszközzel biztonságosan adagolhassák maguknak a kábítószert, és ne fertőződjenek meg HIV kórokozóval, vagy más betegséggel" -volt olvasható abban az önfeljelentő levélben, amelyet Takács 2005-ben átadott a Főügyészségnek.

Nem kell tehát azon csodálkozni, hogy a tűcsereprogramban és drogosok simogatásában élenjáró Takács és bandája csodálatos eufemizmussal; hátrányos, a társadalom által kirekesztett címkékkel ellátott – valójában deviáns – csoportokra hivatkozik, amikor saját munkáját bemutatja.

Drogosok és prostituáltak a hálózatuk előnyben részesített személyei. Ehhez a csapathoz csatlakozott most a magyar ellenzék.

Soros-módszer, sorosista helyszín és Soros-dollár

Ahogy a felhívásból kiderül, a videós kiképzéshez a helyszínt két napra és a számítógépeket a CEU Média laborja biztosítja, de a drogtanyaként elhíresült Aurórában is összegyűlnek majd a videósok.

Világosan látszik tehát, hogy az európai parlamenti választások közeledtével az ellenzék és a Soros-zsoldosok ugyanott folytatnák a látványosnak szánt akcióikat, ahol januárban kifulladtak.

Ne legyenek kétségeink: a választás közeledtével ismét eljön az élő videók, az agresszivitás és a botránykeltés időszaka.

2019.02.19.

Ismeretes, hogy szerdán kezdőddik, az úgynevezett Budapest Folyamatról Isztambulban rendezett miniszteri ülés. A bevándorláspárti erők nem győzhetnek, sőt "ez a folyamat lesz a szimbóluma annak, hogy megállítjuk a migrációt támogató erők előrenyomulását" - jelentette ki a külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Brüsszelben, az európai uniós tagországok külügyminiszteri tanácskozásának szünetében.

Soros György Nyílt Társadalom Alapítványa 2018. november 26-án közölte, hogy megszünteti tevékenységét Törökországban – néhány nappal azt követően, hogy Tayyip Erdogan török elnök azzal vádolta meg a filantróp milliárdos üzletembert, hogy megpróbálja megosztani és elpusztítani a nemzeteket.

A szervezet azt is közölte, hogy már nem tudnak Törökországban tevékenykedni, miután „a médiában alaptalan állítások” célpontjává váltak, és a török hatóságok ismét vizsgálatokat indítottak az Erdogan-kormány ellen öt évvel ezelőtt tartott demonstrációk miatt.

Úgy tűnik, ha Sorosékat bármilyen pénzügyi vizsgálat alá veszik a hatóságok, megbízható zsoldosai mindig ugyanazon séma szerint kezdenek sivalkodásba.

A török belügyminisztérium ismét megpróbálja bizonyítani, hogy Soros alapítványa a 2013-as Gezi parki tüntetések mögött állt, ami Erdogan 15 éves (elnöki, korábban kormányfői) regnálásának egyik legnagyobb belpolitikai kihívása volt.[1] Az alapítvány azonban tagadja a tiltakozásokkal való bármiféle kapcsolatát.

Erdogan elítélte Sorost a múlt héten, amikor 13 olyan aktivistáról s akadémikusról esett szó, akiket november 16-án vettek őrizetbe a hatóságok, miután kapcsolatba hozták őket az Anadolu Kültür nevű, isztambuli székhelyű kulturális intézettel, illetve annak tavaly letartóztatott elnökével, Osman Kavalával. A hatóságok szerint Kavalának és munkatársainak az volt akkor a célja, hogy megpróbálták a 2013-as tüntetéseket kiterjeszteni országossá úgy, hogy külföldi aktivistákat is visznek a megmozdulásokra.

Erdogant antiszemita hangvételűnek talált megjegyzése miatt is bírálják: a török elnök ugyanis a 2013-as, Gezi parkbéli tüntetések felelőseként Sorost nevezte meg, aki nyilatkozatában „a híres magyar zsidónak” nevezett.

A kormányközeli Sabah újság a pénzügyi bűncselekményekkel foglalkozó nyomozások beszámolóit idézve azt is megírta, hogy a Nyílt Társadalom Alapítvány pénzügyi támogatást nyújtott Kavala intézetének a Gezi parki tüntetések országos kiterjesztésének támogatására. Azt is közölték, hogy közel 1,9 millió líra került átutalásra 2011. augusztus és 2017. április között.

Soros alapítványa részéről viszont elmondták, hogy minden évben tájékoztatta az alapítvány a török hatóságokat arról, hogy mely intézmények és projektek kaptak tőlük adományokat, és a török hatóságok jóváhagyták ezeket az adományokat. Az alapítvány minél hamarabb felszámolja, s beszünteti a törökországi tevékenységét.

Több külföldi beszámoló is megjegyzi a törökországi affér kapcsán, hogy Soros tevékenysége és a Nyílt Társadalomért Alapítvány Magyarországon ugyancsak össztűz alá került. Orbán Viktor kormányfő ugyanis azzal vádolja Sorost és az áltata támogatott szervezeteket, hogy tudatosan megpróbálják aláásni az európai keresztény kultúrát a tömeges bevándorlás előmozdításával, amit az érintettek természetesen tagadnak.

[1] A Gezi parki tüntetések 2013. május 28-án kezdődtek Isztambulban, ahol környezetvédők szólaltak fel a Taksimban található Gezi park felszámolása ellen. A török kormány szándékai szerint a park helyén újjáépítenék az egykori taksimi laktanyát, amit 1940-ben elbontottak és az épület bevásárlóközpontként funkcionálna. A békésnek szánt demonstráció zavargásokba fulladt, amikor a rendőrök erőszak alkalmazásával próbálták meg a tüntetést feloszlatni.

2019.02.13.

Február 12-én az Il Giornale konzervatív lap Mike Pompeo amerikai külügyminiszter budapesti látogatásáról ír. A lap szerint Pompeo a közép-európai függőség kérdését szeretné fölvetni az orosz gáz és a kínai Huawei távközlési vállalat jelenléte kapcsán, különösen Magyarországon. Ezért célja lehet a látogatásnak a Huawei-technológia miatti kockázatokkal kapcsolatos ismeretek megosztása is. Washington számára komoly kihívást jelent, ha ezek az országok továbbra is üzleti tevékenységet folytatnak a kínai TCL elektronikai vállalatóriással. A lap felidézi, hogy Orbán Viktor miniszterelnök bevándorláspolitikája közel áll a Trump amerikai elnök által is képviselt kemény állásponthoz, ugyanakkor utal az ellenzék, a szakszervezetek vagy a média kapcsán korábban felmerült bíráló hangokra is. A cikkben az is áll: Pompeo és környezete nem tartja helyesnek, hogy az amerikai tisztségviselők egy évtizeden keresztül engedték Moszkvának és Pekingnek, hogy agresszív módon kiaknázzák ezt a térséget. „Hosszú ideig kerültük őket, és ez arra kényszerítette őket, hogy kitöltsék ezt az űrt azokkal, akik nem osztják a mi értékrendünket” – idézi a Giornale Pompeót a magyar kollégájával, Szijjártó Péterrel tartott közös sajtótájékoztatóról. Pompeo bírálta az Egyesült Államok korábbi diplomáciai hozzáállását, szerinte Amerika „túlságosan is gyakran hiányzott a régióból, és ez elfogadhatatlan”.

Ugyancsak az Il Giornale olasz lap február 11-én cikket közölt a magyar miniszterelnök évértékelő beszédéről „Orbán rendkívüli tervet jelentett be a születésszámokra vonatkozóan” címmel. A cikk szerint Orbán Viktor bemutatta ezzel kapcsolatos stratégiáját, amely jelentős adómérsékléseket és családalapítási támogatásokat jelenthet majd a fiataloknak kedvezve. Idézik az Eurostat adatát is, amely alapján Magyarországon a termékenységi arányszám 1,45, míg az EU-átlag 1,58. Az EU-ban a legnagyobb termékenységi mutatószámú ország Franciaország (1,96 gyermek nőnként), míg világszinten a rekord Nigeré (7,24).

A Vorarlberg Online „Magyarország és Ausztria egyetértenek a külpolitikában” címmel arról ír, hogy osztrák parlamenti képviselők budapesti látogatáson vettek részt magyar kollégáiknál. Idézik a fideszes Németh Zsoltot, az Országgyűlés Külügyi Bizottságának elnökét, aki szerint a két ország a legfontosabb külpolitikai kérdésekben ugyanazon az oldalon áll. Reinhold Lopatka, az Osztrák Néppárt (ÖVP) részéről pedig elmondta – idézi fel a beszámoló –, hogy Ausztriának az unió soros elnökeként sikerült változtatnia az EU migrációs koncepcióján.

„Orbán Viktor, a »keresztény nemzetek« bajnoka” címmel számol be a La Croix francia közérdekű katolikus napi újság a magyar kormányfő évértékelőjéről. A cikk tényszerűen sorra veszi a beszéd legfontosabbnak ítélt részeit, és az írás eleje a beszéd azon felütését taglalja, amelyben Orbán Viktor a létezésen alapuló fenyegetéssel szemben az ezeréves magyar hagyományok és keresztény kultúra védelmezőjének szerepét veszi fel. A lap sokszor idézi Orbánt, aki szerint ők harminc éve még azt gondolták, hogy a történelem szemétdombjára küldhették azt a kommunista észjárást, amely a nemzetek végét és a nemzetekfelettiséget hirdette. „Megint nemzetek nélküli világot hirdetnek, nyílt társadalmakat akarnak, és nemzetek feletti világkormányt eszkábálnak. És újra itt vannak azok, akik eltörölnék a hagyományainkat, és idegen kultúrával árasztanák el országainkat.”

2019.02.12.

Soros György ismét publicisztikát jelentett meg egyik kedvenc fórumán, amely a Project Syndicate nevet viseli. Itt jelentette meg ugyanis korábban 6 pontos tervét, amely alapján az EU-nak a közeljövőben legalább évi 1 millió menedékkérő befogadására kellene berendezkednie, évente legalább 20 milliárd eurót lenne szükséges költeni migránsok képzésére, illetve haladéktalanul létre kellene hozni egy közös Menekültügyi és Migrációs Ügynökséget, amely a migrációt (értsd: kvóták szerinti elosztást) menedzselné az Unióban.

Legújabb írásában a német helyzetet boncolgatva a szélsőségesnek titulált AfD felemelkedéséről értekezik, illetve a CDU-CSU megbomlott egységére kíván rámutatni, egyúttal az európai értékek iránti elkötelezettségének szilárdságát vitatja a német kormányzó pártszövetség kapcsán, amit azonban semmilyen bizonyítékkal nem támaszt alá. Ehhez képest korábban Gregor Peter Schmitzzel a PublicAffairs hasábjain 2014-ben közösen írt, az Európai Unió tragédiája című monográfiájában egészen mást állított. Ebben a dokumentumban még méltatta Angela Merkelt, akinek szerinte sikerült az uniós intézményeket a saját belátása szerint formálni. Ugyanakkor a német újraegyesítést bírálta, mivel szerinte az a tendencia, hogy Németország hajlandó volt mindig egy kicsit többet adni, és mindig egy kicsit kevesebbet elvenni, akkor megszűnt.

Legújabb eszmefuttatásában az EU helyzetétre is kitér a spekuláns és azon elmélkedik, hogy Európa könnyen a Szovjetunió sorsára juthat, széteshet. Ennek ellenszere szerinte, ha az alva járó Európa-pártiak rádöbbennek, hogy növelni kellene a (bevándorlás-ellenes tagállamokat) fegyelmező eszközöket, ráadásul az olaszokkal is sokkal keményebben kellet volna bánni az Unió vezetésének, akiket Soros a szovjet pártállami elöljárókhoz hasonlít.

2014-ben még csak arról beszélt, hogy megerősödhetnek az Európa-ellenes érzelmek és a nemzeti érdekek, a Project Syndicate-ben megjelent legújabb esszéje már az elavult tagállami pártstruktúrákról beszél, ami szintén sürgős reformért kiállt.

Európa szerinte már öt esztendeje közel került „szétesési folyamathoz”, de most már tényleg küszöbön áll. Soros tehát ismét szint vallott, hiszen miközben látszólag Európáért aggódik, szétverné a hagyományos európai pártokat, miközben az Uniót a teljes szétzilálódás irányába tereli terveivel és az ezek megvalósításában aktívan résztvevő olyan EU-s politikusokkal, mint Frans Timmermans, az Európai Szocialisták Pártjának (PES) úgynevezett csúcsjelöltje.

2019.02.08.

Az elmúlt években főleg a kampányokban (leginkább a 2016-os amerikai elnökválasztás idején) előtérbe került a politikai hadviselés legújabb eszközeként a szembenálló jelöltről szóló hamis hírek (fake news) elterjesztése. Nem hatalmas újdonságról van szó, csak arról, hogy a közösségi médián keresztül egyre gyorsabban terjednek el ezek a híresztelések. „Szerencsére” számtalan internetes oldal létezik, amelyik segíthet eligazodni, mely hír igaz és mely hamis: ezek az úgynevezett „fact-checking” vagyis tényellenőrző oldalak. De vajon tényleg hasznos segítséget nyújtanak? Hihetünk annak, hogy részrehajlás nélkül utánajárnak a tényeknek és az igazságnak? Bizonyára Olvasóink is tudják erre a kérdésre az egyértelmű választ: természetesen nem.

Ezek a tényellenőrző oldalak tulajdonképpen rosszabbak, mint a balliberális újságírók, akik adott esetben megírják a hamis híreket: úgy állítják be, mintha kizárólag a cáfolhatatlan tények talaján állnának, miközben a „cáfolatuk” inkább felel meg egy véleménynek, abból sem a független objektív fajtának. Természetesen ezzel leplezik a tényt, hogy saját nézeteiknek megfelelően ferdítik az igazságot és fedezik a saját embereiket. Így lehet bizonyítékok hiányában is „ellenőrizni” tényeket…

Lássunk néhány példát!

Snopes.com

Már 1994-ben létrejött a Snopes nevű oldal, ami eredetileg városi legendák kinyomozását jelölte meg küldetéseként, innen fejlődött tényellenőrző oldallá. Soros György a Snopes első támogatói között volt. Eredeti tulajdonosai a Mikkelson házaspár voltak, Barbara és David; utóbbit korábban összekeverték Bajnai Gordon volt miniszterelnökkel. Ez az ügy megér egy apró zárójeles történetet: 2009-ben elterjedt az interneten egy meme arról, hogy a FactCheck.org nevű szintén ténycsekkoló oldal leleplezte a Snopes-ot, de előbbi ezt cáfolta, ami nem változtat a tényen, hogy két ugyanolyan fact-check oldal esett áldozatul egyszerre az internet népének. Ami még egy szintet dob a történeten, hogy az említett képen Bajnai fog kezet Sorossal, ezen keverhették össze David Mikkelsonnal.

A Snopes oldalt már többször kapták ferdítésen, illetve hazugságon, ennek ellenére a Google keresőmotorja (amiről már korábban megírtuk, hogy egyébként balra hajlik és liberális tartalmakat részesít előnyben) a találatok sorában nagyon előkelő helyre teszi az oldalt, általában az első öt között van. Hasznosak a balliberális oldalnak, ugyanis bármely online tartalomra, aminek az üzenete konzervatív vagy keresztény, egyszerűen rámondják, hogy hamis, majd erre a „független szakvéleményre” hivatkozva az egész mainstream sajtó papagáj módjára elkezdi visszhangozni ugyanezt.

A Snopes a tulajdonos bevallása szerint nem rendelkezik egy állandó eljárással a hírek vizsgálatára, annak ad hoc jellege van, mert „a hírek is különbözőek lehetnek” elmondása szerint. Annyira kell komolyan venni az oldalt, hogy az egyik vezető „tényellenőrzőjük” Kim LaCapria, aki „Vice Vixen” néven publikáló fetisiszta blogger, akinek napi rutinja saját bevallása szerint a füvezés és posztolgatás a Snopesra.

International Fact-Checking Network (IFCN)

A Nemzetközi Tényellenőrző Hálózat (International Fact-Checking Network, IFCN) egy tényellenőrző oldalakat magába tömörítő ernyőszervezet, amely a Poynter Intézet égisze alatt működik. Ez az intézet a már említett liberális ideológiával beoltott Google és baloldali milliárdosok alapítványainak pénzéből működik, így Bill Gates és Soros György is jelentős összeggel támogatja a minden bizonnyal „független objektív” szervezetet. A támogatók között van az eBay alapítójának alapítványa is, az Omiydar Hálózat, amelynek számos közös projektje van a Nyílt Társadalom Alapítvánnyal és a szintén Soros által finanszírozott Tides Alapítványon keresztül is támogat kezdeményezéseket. Láthatjuk, hogy ez egy hatalmas összefüggő hálózat, bár ezt kínosan igyekeznek leplezni. Mindezek után nem meglepő, hogy az IFCN „függetlenül” kijelentette a Snopes oldalról, hogy csodálatosan objektív tényellenőrző munkát végeznek.

Az IFCN különböző továbbképzéseket is tart újságíróknak, amelyek nagyjából olyanok, mint a jogászoknak is tartott érzékenyítő képzések. A Breitbart és a Fox News (mindkettő konzervatív, ha már a tények függetlenségének vizsgálatánál tartunk) számolt be arról, hogy egy ilyen kurzuson a riportereknek azt javasolták, amikor iszlamista terrortámadásokról számolnak be, helyezzék „megfelelő kontextusba” az áldozatok számát, hasonlítsák össze azzal, évente hányan halnak meg maláriában, AIDS-ben és különböző betegségekben. Ennyi erővel hasonlítsák össze az almát a körtével…

2016 decemberében (az amerikai elnökválasztás után, amely Trump győzelmét hozta a liberálisok nagy fájdalmára) a Facebook bejelentette, hogy partnerségre lép az IFCN szervezettel annak érdekében, hogy a közösségi oldalra posztolt hírek tényszerűségét ellenőrizzék. Ezzel gyakorlatilag szívességet tettek a baloldalnak, hiszen ezek után bármilyen konzervatív, jobboldali tartalmaz cenzúrázhat az egyébként is balliberális irányelvekkel rendelkező techóriás. Ennyi erővel a gondolatrendőrséget is be lehetne vezetni; bár George Orwell 1984 című könyve (amely egyébiránt 1948-ban íródott) csak egy irodalmi mű, egyre inkább úgy látszik, hogy a liberálisok útmutatónak tekintik azt…

2019.02.04.

A Corriere dell’Umbria perugiai napilap január 31-én kelt beszámolója Lara Comi olasz európai parlamenti képviselőt idézi a jobboldali Forza Italia párt részéről, aki az Európai Parlament Brüsszelben tartott kis parlamentáris ülése alkalmával egyértelművé tette, hogy pártja álláspontja „Magyarországról közel áll Orbán Viktor miniszterelnökéhez”.

Az Il Giornale olasz konzervatív lap február 3-án a fiatal európai szuverenisták március 29-ére, Róma városába tervezett összejöveteléről ír, amelyen részt vesz többek között Matteo Salvini olasz kormányfőhelyettes és belügyminiszter, az Északi Liga elnöke, valamint Marine Le Pen, a francia Nemzeti Tömörülés párt elnöke, korábbi államfőjelölt is. A fiatal szuverenisták összefogása a franciáktól és olaszoktól Skandinávián és Közép-Európán át akár egészen Putyin Egységes Oroszország pártjáig feddheti le Európa nemzeti konzervatív és nacionalista, bevándorlásellenes erőit. A jobboldali olasz napilap azt külön kiemeli beszámolójában, hogy Orbán Viktor magyar miniszterelnök pártja, a Fidesz részére is érkezett meghívás a márciusi eseményen való részvételre. Az Il Giornale korábbi, január 27-én kelt cikkében hangsúlyozza, hogy Magyarország a Viminale (az olasz belügy helyileg a római Viminale téren található) által képviselt politikai vonallal azonos oldalon helyezkedik el, és az írás emlékeztet Szijjártó Péter magyar külgazdasági és külügyminiszter korábbi nyilatkozatára is, amelyben a tárcavezető a Salvinihez való közelséget tette egyértelművé.

Január 28-án a Vesztyi orosz közszolgálati híroldal is beszámolt arról az amerikai sajtóvéleményről, amely szerint Orbán Viktor miniszterelnök Magyarországa nem volt hajlandó „Washington kérésére” nyomást gyakorolni Moszkvára és Pekingre, azt is megmondva korábban amerikai diplomatáknak, hogy „Budapest semleges külpolitikát épít”. A cikk szerint Orbán Viktor továbbra is vonzza a kínai befektetőket az országba, és ő is ellenzi a NATO-együttműködést Kijevvel. Utóbbi kapcsán a fő érve – emlékeztet az orosz nyelvű oldal – az ukrán oktatási program, amely a nemzeti kisebbségek oktatását csak ukrán nyelven biztosítja.

A francia Le Point konzervatív heti hírmagazin cikkírója azon filozofálgat, hogy lehetséges-e az Unió törése, szakadása nélkül megvalósítani Orbán Viktor kormányfő ama törekvését, hogy a magyar vezetés a kereszténydemokratákat fokozatosan a bevándorlás elleni nacionalisták felé fordítsa. A január 25-i cikkben magát Orbánt is idézik: eszerint Magyarország célja az, hogy a migrációellenes erők többségbe kerüljenek az összes uniós intézményben. A május 26-án esedékes EP-választás ennek realitásával kapcsolatban adhat majd választ.

A Breitbart amerikai konzervatív hír- és véleményportál február 1-jén kelt cikke kiemeli: a magyar kormány szigorú kritikát fogalmazott meg az Európai Unió és az Európai Szocialisták vezetésével szemben, miután a magyar fél szerint a tömeges migrációt támogató Soros-hálózat parancsait követik politikájuk során. A portál idézi például Kovács Zoltánt, a magyar kormányzat nemzetközi szóvivőjét arról, hogy a legutóbbi határozataival – amelyek az NGO-k számára rendelkezésre álló uniós finanszírozást megháromszoroznák, ezzel a Soros-terv hatodik pontját valódi tartalommal megtöltve, s amelyek az illegális migránsok befogadását is a jogállamiság feltételei közé sorolnák, s nyíltan szankcionálnák az illegális migrációval szembeszegülő országokat – átlépte a vörös vonalat az Európai Parlament.

2019.01.31.

Számtalan függetlennek és objektívnek álcázott Soros-szervezetet lelepleztünk már, ezen jó szokásunkat folytatva ezúttal az International Crisis Group (Nemzetközi Válság Csoport, rövidítve: ICG) tevékenységét mutatjuk be. 

Ezt a nemzetközi, nonprofit NGO-t két éves előkészület után, Soros György anyagi segítségének köszönhetően tudták megalapítani 1995-ben. Erről a szervezet honlapján tesznek tanúbizonyságot, sőt megemlítik azt is, hogy 1996-ban a spekuláns 1 millió dolláros adományának köszönhetően tudták bővíteni hálózatukat, majd 2000-ben a szintén tőle kapott 2,5 millió dollár révén váltak globális szereplővé. Természetesen Soros azóta is intenzíven támogatja az ICG-t, hiszen jelentős befolyása van a szervezetben: gyakorlatilag annak indulásától kezdve az igazgatóság tagja. 2017-ben csatlakozott fia, Alexander Soros is, aki szintén nagy összeget adományozott és igazgatósági tag lett.

A szervezet székhelye napjainkban Brüsszelben van, de a világ öt kontinensén számtalan irodával és munkatárssal rendelkeznek. Céljuk az erőszakos konfliktusok megakadályozása, illetve megoldása helyszíni kutatások és tanácsadás útján. Közvetlen kapcsolatban vannak számos kormánnyal, multilaterális szervezetekkel, politikai döntéshozókkal és a médiával. Jól be vannak kötve, ugyanis a vezetőség és a munkatársak körében sok korábbi miniszterelnök, alkancellár, külügyminiszter és diplomata található. Pár példa a végeláthatatlanul hosszú listáról: 

- Carl Bildt: volt svéd miniszterelnök, Hillary Clinton kiszivárgott elektronikus levelezése alapján Soros őt javasolta 2011-ben mediátornak Albániába, amikor nyugtalanság uralkodott az országban.  

  • Sigmar Gabriel: Németország volt külügyminisztere és alkancellárja, a német Szociáldemokrata Párt korábbi elnöke. Izraeli látogatásakor külügyminiszterként nem a demokratikusan megválasztott miniszterelnökkel találkozott elsőként, hanem különböző, Soros által pénzelt Izrael-ellenes palesztin NGO-kkal. 
  • Emma Bonino: volt olasz külügyminiszter, korábbi humanitárius segélyezésért felelős uniós biztos. 

Az ICG elnöke jelenleg Robert Malley, végzettsége szerint jogász és politológus, az izraeli-palesztin konfliktus (Izrael-ellenes) szakértője. A szervezet vezetését nemrégiben vette át, méghozzá az Obama-kormányzatból igazolt át, ahol a Nemzeti BIztonsági Tanácsban dolgozott, 2015 óta Obama speciális tanácsadója volt az ISIS terrorszervezettel kapcsolatban. Munkája miatt kapcsolatot tart fenn Hamász terroristákkal is, de tudjuk jól, hogy ha valaki baloldali liberális, annak minden megengedett. 

A szervezet alelnöke Lord Mark Malloch-Brown báró, aki korábban miniszer volt 2007 és 2009 között az Egyesült Királyságban, valamint rövid ideig 2006-ban az ENSZ második embere volt főtitkárhelyettesként. Megfordult még ezen kívül a Világbanknál, az ENSZ Menekültügyi Főbiztosságánál, de szorosabban Soroshoz köthető szervezeteknél is: 1993-1994 tagja volt a Refugees International keretében felállított Soros Tanácsadó Bizottságnak, melynek célja a bosnyák helyzet rendezése volt. Ekkor ismerkedett meg a milliárdos spekulánssal, akivel később is baráti kapcsolatot ápolt, sőt: mikor az ENSZ-ben dolgozott, Soros egyik New York-i lakását bérelte. Megvan a kép, ahogy az öreg Gyuri bácsi megy begyűjteni a lakbért és közben adja az utasításokat, hogy minek hogyan kellene mennie az ENSZ-ben? Malloch-Brown csak egy példa az ENSZ-ből, de így már könnyebben érthető, hogyan került előtérbe a Migrációs Paktum is… A báró 2007-től abban a “megtiszteltetésben” is részesült (talán éppen korábbi szolgálataiért cserébe), hogy a Soros Alapítvány Menedzsment és a Nyílt Társadalom Intézet alelnökévé nevezték ki. Malloch-Brown és Soros barátságának legérdekesebb pontjára azonban egy 2013-ban kirobbant botrány kapcsán derült fény: az angol lordot beperelte egy izraeli milliárdos, Beny Steinmetz amiatt, hogy Malloch-Brown bizalmas információkat adott át Sorosnak, ami alapján Steinmetz cége ellen lejáratókampány indult. Ez alapján könnyen feltételezhető, hogy más ügyben is tájékoztatta Sorost, például ENSZ-es karrierjével összefüggésben…

Az ICG-t nem egyszer érte már kritika tevékenysége miatt; egyszer éppen egy másik Soros-szervezet részéről. 2013-ban ugyanis az ICG Thein Sein myanmari elnököt tüntette ki “A béke nyomában” díjával (In Pursuit of Peace Award), azonban az átadási ünnepség alatt a Human Rights Watch mint másik Soros-szervezet kiadta jelentését a Sein-adminisztráció etnikai tisztogatásairól. Néha még Soros bábjai sem tudják tökéletesen összehangolni a tevékenységüket…

Végül, de nem utolsósorban, az ICG egyik legérdekesebb ténykedésére hívnánk fel Olvasóink figyelmét. Ez a “válságkezelő” tanácsadó szervezet ugyanis olyan kríziseket segít megoldani és felszámolni, amit ők maguk indítanak el! Ez volt a helyzet legalábbis az “Arab Tavaszként” emlegetett 2011-es forradalomhullám esetében, amely végigsöpört az észak-afrikai iszlám országokon. Egyiptomban a lázadást egy Mohamed el-Baradei nevű - Nobel-békedíjas - ICG tag szította és vezette, több tüntetésen is beszédet mondott. A forradalmat követően Soros elkezdett egyiptomi NGO-kat támogatni, amelyek az alkotmány újraírásán munkálkodtak. lyen volt például egy politikai pártokon felüli mozgalom, amelyet el-Baradei részvételével alapítottak és célja az alkotmány elnökválasztásra vonatkozó részének felülvizsgálata, jobban mondva enhítése a “független” jelöltek indulásának egyszerűsítése céljából. Sőt, az emlegetett békedíjas úriember pártot is alapított az alkotmányreform céljából egy évvel a forradalom iránt. 2013-ban el-Baradei részt vett a demokratikusan megválasztott Morsi elnök elleni puccsban is, mint az ellenzék prominens alakja. Így viselkedik egy Nobel-békedíjas jogász?

Figyeljünk tehát oda, ha hazánkban vagy közvetlen környezetünkben krízist akarna megoldani az ICG…

2019.01.29.

Tűzfalcsoport - nemzetközi lapszemle


A milánói Il Giornale konzervatív napilap január 12-én azzal kapcsolatban közölt cikket, hogy Emma Bonino Soros-közeli radikális baloldali politikus, 2013–14 közötti olasz külügyminiszter ismét a politikai intézményeket támadta egy a Római Nemzetközi Tanulmányok Egyetemén elmondott beszédében. A Sea Watch és a Sea Eye NGO-hajók fedélzetére került 49 bevándorló esetével foglalkozott, megjegyezve, hogy „volt 27 országunk”, az ügyet pedig „a kormányközi Európa szégyenének rekordjaként” emlegette. [Forrás: ITT]

A La Verità milánói konzervatív lap online kiadása január 15-én cikket közölt „Fubini anélkül védekezik, hogy megmagyarázta volna a kapcsolatát Sorossal” címmel. A Nyílt Társadalom Alapítványok európai felügyelőségében is helyet foglaló Corriera della Sera-főszerkesztőhelyettes, Federico Fubini – a korábban kipattant botrány vádjai szerint – rendre hamis információk alapján írja a pénzpiacokat is befolyásolni képes vezércikkeit többek között arról, hogy az Európai Bizottság mindenképpen kötelezettségszegési eljárást indít Olaszország ellen a költségvetés miatt. Ügyében harminc olasz szenátor fordult hivatalos beadvánnyal Giuseppe Conte kormányfőhöz ügyészségi vizsgálat megindításáért. [Forrás: ITT]

A Le Point francia jobboldali heti hírmagazin január 17-én érdekes beszélgetést közölt Alain Minc üzletemberrel, politikai tanácsadóval és esszéistával annak apropóján, hogy Minc januárban könyvet adott ki Voyage au centre du "système" (Utazás a rendszer középpontjába) címmel. A kötetben szó esik többek között Soros Györgyről, a Rothschildokról, a szabadkőművesekről, a Bilderberg-csoportról vagy éppen a média mára mindent átszövő hatalmáról. Minc az interjúban elmondja, hogy jól ismeri Sorost, hiszen egyik európai agytrösztjének alapítója is volt. Az elmúlt évek euróválságában jól láthatta az „állam nélküli államférfi” spekulációs gyakorlatát, miközben felvillant akár a közös valuta eltűnésének lehetősége is, s tudja azt is, hogy sokan hasznot húznak annak tényéből, ahogyan a gazdasági filozófus szavai megzavarják a piacokat. „Ez elfogadhatatlan skizofrénia – állítja a friss kötet szerzője. – De ahogy Soros öregszik, szeretném megőrizni annak emlékét, amit a keleti országokban tett a szabadságért, s elfelejteni azt az embert, aki önbeteljesítő próféciákat akart a gyakorlatba átvinni.” [Forrás: ITT]

A Handelsblatt német tőzsdei lap január 18-án kelt „A Kína-dilemma” című online cikkében felidézi többek között Soros György 2016-os szavait is. Az itt fedezeti alapkezelőként említett Soros a cikk emlékezete szerint pár éve még az Egyesült Államok pénzügyi válságával párhuzamosan látta Kína helyzetét. A növekedést Kínában Soros akkori véleménye szerint, Amerikához „hasonlóan a fenntarthatatlan hitelkibocsátás vezérli”. A lap úgy látja, hogy bár Soros György aggályai az ilyen „buborékok” miatt Kínában is indokoltak lehetnek, az elmúlt évek mégis azt jelzik, hogy a sokak által már régen belengetett válság mégsem jön, avagy Bert Rürup közgazdász szavaival: „A kínai kormány ügyessége hihetetlen.” [Forrás: ITT]

A Breitbart amerikai konzervatív hírportál „A cél Izrael: Soros György által finanszírozott csoportok vezetik a BDS-háborút a zsidó állam ellen” címmel január 21-én arról ír, hogy az antiszemita „Boycott, Divestment and Sanctions” (BDS) kampányt vezető és támogató szervezetek közül Izrael húsz szervezetet tett kitiltási listára januárban. A kampány célja Izrael állam delegitimálása, és a kitiltott szervezetek között hat amerikai – közöttük Soros György által támogatott – szervezet is van.  Az írás azt is felidézi: a Nyílt Társadalmi Alapítványok korábban meghekkelt e-mailjei közül több levélben is az a kitűzött cél szerepel, hogy „Izrael rasszista és demokráciaellenes politikáját a nemzetközi színtéren is kihívás elé állítsák”, befolyásolva az EU–Izrael kétoldalú tárgyalásokat is. [Forrás: ITT]

2019.01.28.

Nagyot mennek az utóbbi időben a balliberális fake news-gyárak Magyarországon. Miközben mindent elkövetnek annak érdekében, hogy a zsidógyűlöletet és a terroristákat Európába importáló baloldalt kimosdassák a gyalázatból, amit azok saját magukra kentek, úgy tűnik, hogy a nevezett médiatermékek nem látják a fától az erdőt.

Az Andy Vajnát még halálában is gyalázó, Soros által finanszírozott 444.hu-s úttörő csapat még arra is képes volt, hogy az antiszemitizmussal szemben zéró toleranciát meghirdető, Izraellel pedig soha nem látott baráti, szövetségesi viszonyt kiépítő Fidesz, annak Holokauszt Emléknapra kiadott közleményét Soros György arcával illusztrálja. Ezzel is azt sugallva, hogy aki Soros György tevékenységét bírálni merészeli, az a 444.hu hirtelen hülye propagandistái szerint antiszemita.

Az Index sem szeretne lemaradni a versenyben. Szerintük az antiszemitizmus-áthárító program nem működik jól, erre pedig a Holokauszt-emléknapra rászervezett Horthy-emlékmise és a Figyelő vitatott címlapja is utal. Ezek a lap szerint a Fideszre vetnek horogkereszt alakú árnyékot.

Ha már árnyékok…

Olvasónktól kaptunk egy fotót, amin nehezen kivehetően ugyan, de látni lehet egy horogkeresztre hasonlító ábrát a legutóbbi nagy baloldali (legalább harmincan voltak) tüntetésen. Olvasónk jelezte, hogy hasonlót utoljára Nyugat-Európában látott, ahol a normalitás és a keresztény értékek ellen szövetkező baloldal a legváltozatosabb útszéli gyűlölködőket is integrálja magába.

Miután alaposabban utánanéztünk a dolognak, több élő közvetítésből is vágtunk ki képeket, amelyeken világosan látszik, hogy a horogkereszt árnyéka nem a Fideszre, hanem a Jobbik és a baloldal összefogására vet ma árnyékot.

Ezeket a cikkeket olvastad már?