Blogolj!

Soros áll a közösségi média cenzúrája mögött


Nemrégiben írtunk arról, hogy milyen mértékű befolyásra tett szert Soros a hagyományos médiában. Egy 2018-ban kiszivárgott dokumentum alapján ugyanez igaz a közösségi média felületeire is. Ez talán nem hat Olvasóinkra az újdonság erejével, hiszen pár hónapja látott napvilágot az a hír, hogy a Facebook úgynevezett „fellebbezési tanácsában” is javarészt a milliárdos spekuláns emberei foglalnak helyet. Bemutatjuk a dokumentum tartalmát, amely egyértelmű bizonyítékként szolgál arra, hogy a nagy tech cégek összedolgoznak annak érdekében, hogy a közösségi média felületein politikai okokból elhallgattassák a felhasználóikat. A folyamat Trump 2016-os elnökké választásával indult be igazán, és vezetett el napjaink letiltási hullámaihoz és nagymértékű cenzúrájához.

A 49 oldalas dokumentumot David Brock, a Media Matters alapítója mutatta be mintegy 100 Demokrata párti donornak 2017 januárjában, Trump hivatalba iktatásának hétvégéjén egy floridai golfhotelben. Az említett szervezetről korábbi cikkünkben is írtunk, jelentős támogatásban részesülnek Sorostól, arról nem is beszélve, hogy már az elindulásuk óta pénzeli őket a spekuláns az általa alapított Democracy Alliance szervezeten keresztül (liberális finanszírozók klubja), amely az elindulásban is segítette őket. Maga a memorandum, mely a „Democracy Matters: Strategic Plan for Action” (A demokrácia számít: stratégiai akcióterv) címet viseli, Trump legyőzésének négyéves tervét mutatja be, ehhez akart Brock pénzügyi támogatást gründolni. Utólag olvasva a dokumentumot világosan kirajzolódik, hogy pénzt és energiát nem kímélve dolgoztak, sőt, még mindig dolgoznak a megvalósításán.

A Trump megbuktatását célzó nagy terv fő pontjai:

  • Alkotmányos felelősségre vonási eljárás (impeachment) révén kell megbuktatni az elnököt. (Meg is próbálták, csak nem sikerült nekik.)
  • A Media Matters küldetése továbbra is a jobboldali/kormányzati „félretájékoztatás” üldözése, de az ebbe fektetett energiát meg kell sokszorozni. (Meg is tették, mint erre lentebb fény derül.)
  • A 2018-as időközi választásokon biztosítani kell a Szenátusban a Demokraták többségét. (Nos, ez sem jött össze.)
  • A Trump adminisztráció ellen jogi eljárásokat, pereket kell indítani. (Ez megvalósult, rengeteg eljárást indítanak.)
  • Össze kell fogni a Facebookkal az „álhírek” visszaszorítása érdekében. (A Facebook letérdelt a Demokraták előtt, erről is olvashatnak a cikkben.)

A terv kivitelezésében elsősorban résztvevő szervezetek:

  • Media Matters: Soros a kezdetek óta bábáskodik a szervezetnél, jelentős támogatást is adott nekik. David Brock alapította 2004-ben, azzal a céllal, hogy a konzervatív újságírókat és sajtóorgánumokat kritizálja, meglehetősen agresszív módon. Több olyan szervezettől kapott támogatást, illetve kötöttek partnerségi megállapodást, amelyeket Soros támogat. Ilyenek a Tides Alapítvány, a Democracy Alliance, a MoveOn.org vagy a Center for American Progress.
  • American Bridge: a Media Matters elnöke és a terv kifundálója, David Brock hozta létre, Sorostól több millió dollárt kaptak, ő a legnagyobb pénzügyi támogatójuk. Demokrata jelöltek támogatásával és „ellenzékkutatással” foglalkozó politikai szervezet. A Republikánus jelölteket nem csak online, hanem fizikailag is követik és megfigyelik. 
  • Citizens for Responsibility and Ethics in Washington (CREW): ez a szervezet is David Brockhoz köthető, 2014-ben foglalta el az igazgatótanácsi széket, melyet 2016-ig töltött be. A magát „pártfüggetlennek” tartó CREW tisztviselőinek nagy része a Demokrata párthoz rendelkezik kötődésekkel és jelentős pénzeket kapott Sorostól a Nyílt Társadalom Alapítványon, a Tides Alapítványon és a már említett Democracy Alliance csoporton keresztül. Fő feladatuk jogi eljárásokat kezdeményezni a Republikánusok, konzervatívok, de különösen a Trump adminisztráció ellen. Ezt annyira komolyan vették, hogy már a hivatalba lépése után pár nappal indítottak is egy eljárást. Egy 2018-as hivatalos jelentés szerint több munkavállalójukat a Media Matters is foglalkoztatja.
  • Shareblue: bár a memorandumban ezen a néven fut, azóta átkeresztelték, új neve pedig The American Independent, vagyis Amerikai Független. Megint a függetlenség, ugye. Tulajdonosa ennek a weboldalnak is David Brock, akinek elmondása szerint az oldal célja Hillary Clinton elnökké választása volt (vagyis ugyebár, lett volna).

Ennek a négy szervezetnek az adózási papírjaik alapján ugyanott van a székhelye. Mivel mindegyiknek köze van David Brockhoz (és nyilván Soroshoz is), nem meglepő, hogy konzervatív körökben a hozzá köthető szervezeti hálózatot Brocktopusnak csúfolják.

A 49 oldalas dokumentumot olvasva kirajzolódik a tervük lényege: úgy akarják legyőzni Trumpot és a Republikánus pártot, hogy korlátozzák, vagy teljesen ellehetetlenítik a konzervatív tartalmak terjesztését a digitális térben. A teljes memorandum itt olvasható, a terjedelem okán csak szemezgetünk belőle.

  • A Media Matters munkatársai a dokumentum szerint találkoztak a Facebook vezetőségével, hogy megvitassák, hogyan szorítsák vissza a „fake news” jelenséget. Segítségül adtak nekik egy részletes leírást, hogy melyik jobboldali Facebook oldalak terjesztik a legtöbb hamis információt (szerintük hamisat). A Facebook ezt követően az „álhírek” elleni küzdelem jegyében megváltozatta az algoritmusát. Ennek a következménye azonban az lett, hogy jelentősen csökkent a konzervatív oldalak látogatottsága és elérési adataik. A csökkenésben érintett volt Trump elnök oldala is, amelynek forgalma 45 százalékkal esett vissza. A Gateway Pundit által készített tanulmány szerint a Facebook algoritmus változtatásának hatására a leglátogatottabb konzervatív oldalak elérési mutatója összesen 93 százalékkal csökkent.
  • A Media Matters szervezet a Google rendelkezésére bocsátott ahhoz szükséges információt, hogy „azonosítsák a 40 legrosszabb álhír oldalt”, hogy kizárhassák őket a Google-ön hirdetők köréből. Ez a húzás a Gateway Pundit szerint többek között olyan blogokat és konzervatív weboldalakat érintett, mint a Breitbart, a Drudge Report, vagy az Infowars. Korábban írtunk már blogunkon a Google által képviselt liberális ideológiáról.
  • A Google és a YouTube 2019-ben néhány hónap alatt Trump elnöknek csaknem 300 videós hirdetését tiltotta le arra hivatkozva, hogy a szabályaikba ütközőnek találták azokat. A YouTube vezérigazgatója, Susan Wojcicki egy interjúban tagadta, hogy politikailag elfogultak lennének. Hát persze, ugyanolyan „függetlenobjektívek”, mint a többi...

Mindeközben májusi adatok szerint a Demokrata elnökjelölt, Joe Biden egy hét alatt megötszörözte a digitális kampányra költött forrásokat, amivel több, mint dupla annyi pénzt tolt bele, mint Trump elnök. Biden nemrég jelentette be alelnökjelöltjét, a Soros családdal jó barátságot ápoló Kamala Harrist. Persze, nincs itt semmi látnivaló, semmi extra.

Magyarországon is egyre több jobboldali világnézetű Facebook-felhasználó tapasztalja meg, hogy véleménye miatt hosszabb-rövidebb időre letiltja a Facebook. Ne legyenek illúzióink, könnyen előfordulhat a 2022-es országgyűlési kampány során, hogy a láthatóan liberális beágyazottsággal rendelkező, baloldali értékeket képviselő techóriások algoritmusaikkal, tiltásaikkal és a hirdetések ellehetetlenítésével nálunk is be fognak avatkozni a választásokba. Résen kell tehát lenni.

https://tuzfalcsoport.blogstar.hu/./pages/tuzfalcsoport/contents/blog/99257/pics/lead_800x600.jpg
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?