Dől a lé II.

Számos nyitott kérdés a Nyílt Társadalom fedőnevű szervezetek pénzosztása kapcsán

Nyílt Társadalom: Soros egész európai hálózata az egymás közti elosztásra épül – A norvég állam a Soros-birodalom egyik fő finanszírozója – Kiknek mentek a pesti működési költség milliárdjai?

A pozsonyi Nyílt Társadalom Alapítvány 2015-ös pénzügyi beszámolója feltünteti az alapítványt támogató szervezeteket az adományozott összegekkel. Ennek alapján 2015-ben 265,7 millió Ft-nak megfelelő eurót kapott az Európai Gazdasági Térség partnerség keretein belül a Norvég Alap kezelését felügyelő brüsszeli Finanszírozási Mechanizmus Irodától (FMO), a szlovák nemzeti lottótársaságtól (TIPOS) 153,7 millió Ft-ot, a Nyílt Társadalom Alapítványok (OSF) által szervezett tanulmányi ösztöndíjakra természetes személyekről 8,1 millió Ft-ot. A svájci és amerikai székhelyű OSF-től 54,3 millió Ft-ot, a szerbiai Nyílt Társadalom Alapítványtól 6,5 millió Ft-ot, a prágai Nyílt Társadalom Alapítványtól 9,2 millió Ft-ot, a pozsonyi amerikai nagykövetségtől 3,2 millió Ft-ot, a CEU-tól másfélmillió Ft-ot, vagy például az újságírói összejöveteleket szervező, Soros-pénzelt londoni Frontline Clubtól 7,5 millió Ft-ot.

A 2015-ös beszámoló alapján a pozsonyi alapítvány teljes bevétele 560 millió Ft-nak megfelelő euró, és ebből – a feltüntetett projektek alapján – több mint 200 millió Ft-nak megfelelő összeg mehetett ki szlovákiai civil szervezeteknek és egyesületeknek. Valószínű, hogy a többi európai OSF-hez hasonlóan Pozsonyból is mennek Soros-pénzek szerte Európába.

Összesen tehát az 560 milliós bevételből 266 millió Ft a Norvég Alaptól, 154 millió a szlovák lottótól, 70 millió a svájci-amerikai, a prágai és szerbiai OSF-ektől. Adott a CEU és más Soros-érdekeltségek is.

A budapesti Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány is hasonló elven működik, például a zágrábi Validus Felnőttoktatási Központnak 49 millió Ft-nak megfelelő összeget bocsátott rendelkezésre 2013-tól hároméves periódusra. A Budapestről 2015-ben szétosztott 16,5 milliárd Ft adományból alig 1,2 milliárd ment ki magyarországi szervezeteknek és egyesületeknek, a pénzek nagy része külföldre távozhatott (a budapesti alapítvány teljes bevétele 22,4 millárd Ft volt 2015-ben). Talán erre utal, hogy az OSF globális honlapján az Open Society Institute–Budapest Európában regionális adminisztratív és műveleti központként szerepel a Soros-kezdeményezések számára.

Mint arra elemzők már felhívták a figyelmet, a budapesti alapítvány 2015-ben 4,6 milliárd Ft-os működési költsége szokatlanul nagynak mondható, mivel – számítások szerint – ez az összeg elegendő volt 800 átlagbéren foglalkoztatott munkavállaló egész éves bérköltségének fedezésére, és így is maradna több mint egymilliárd Ft az anyagjellegű kiadásokra. A budapesti OSF alapítvány ezzel szemben alig 100 embert foglalkoztat. Kiknek, mennyi embernek fizették ki, és mik azok az anyag- és személyi jellegű kiadások, amelyekre egy év alatt 4,6 milliárd forintot fizetett ki a Nyílt Társadalom Intézet Alapítványnak? Hol itt az átláthatóság?

Bujtatott negatív kampány szakmai mázban, egymilliárdért kiszervezve – A hazai Soros-sajtóban és más baloldali médiumokban futatott álcivil szervezetek és egyesületek

Soros György 2015-ben mintegy négymillió dollárt, vagyis 1,2 milliárd Ft-ot fizetett ki több tucat magyarországi ellenzéki szervezetnek és egyesületnek. A Nyílt Társadalom kiadványa (Magyar Támogatottaink 2015) segítségével, azt kiegészítve megnéztük ezen szervezetek pénzügyi hátterét és közéleti profilját. A kiadványban a támogatások dollárban szerepelnek, itt Ft-ra átváltva vannak feltüntetve.

A helyzet világos: az amerikai milliárdos évi sok százmillió Ft-nak megfelelő támogatással lényegében „kiszervezte” a politikai negatív kampányt a balliberális ellenzék támogatására, csak éppen ezek a kormányellenes kampánytámadások a részben Soros-finanszírozott ellenzéki sajtóban sokszor szakmai mázzal vannak feltüntetve. A Soros-támogatásoknak csak elenyésző része ment ki valóban apolitikusnak mondható egyesületeknek. A cél így valójában a Fidesz és személy szerint Orbán Viktor miniszterelnök politikai lejáratása, nem egyszer nyílt karaktergyilkossági kísérletek formájában.

1,2 milliárd Ft szétosztott budapesti pénz 2015-ben Magyarországon, a „politikai közép- és nagyhalakkal” – Közel 40%-ot vitt a TASZ és a Helsinki

A támogatottak (részletesen):

Nyitott Európáért Egyesület: ez a szervezet készíti az EUrologus blogot az egyik legolvasottabb magyar híroldalon, az Indexen. Cikkeik hatvanezer egyéni felhasználót érnek el hetente, Twitter feed-jük több száz követővel rendelkezik, Facebook-oldaluk 7000 felhasználóval. 2015-ben 6,9 millió Ft Soros-pénz ment az egyesületnek.

Történelemtanárok Egylete: 2015-ben tankönyvelemzésre 2,9 millió Ft. A szervezet többször is felszólalt tankönyvügyben: a kísérleti történelemkönyvek minőségét bírálta, és szerintük a korábbi tankönyveket a piacot korlátozó állami tankönyvpolitika már nem engedi használni (az Index 2017. január 9-ei cikke alapján).

Menedék Migránsokat Segítő Egyesület (2015-ben 5,8 millió Ft Soros-támogatás): élesen támadja a kormány migrációs politikáját, és politikai célú jogszabály-változtatásokról beszél. Az Index 2017. március 16-ai cikkében például azért bírált az egyesület megszólaltatott igazgatója, mert szerinte a menekülteknek egyáltalán nem olyan egyszerű igénybe venni a különböző szociális juttatásokat, mint egy magyar embernek, és bírálta a jövedelemkiegészítő integrációs szerződés intézményének megszüntetését is. A cikk azt a címet kapta: „Egy forintot sem költ a kormány a menekültek beilleszkedésére”, ami hazugság, ugyanis a Bevándorlási és Menekültügyi Hivatal költségvetése tavaly 16,3 milliárd Ft forrást kapott, ebből csak menekültellátásra (beleértve az oktatást is) 6,7 milliárd Ft-ot.

Policy Solutions: a balliberális politikaelemző intézet (kft.) 2015-ben 6,1 millió Ft-ot kapott a Képviselőfigyelő nevű honlap elindítására, amely portált a baloldali sajtó (168 Óra, HVG stb.) visszatérően reklámoz, cikkeikben hivatkoznak rá. A 24.hu-n például ilyen című cikkben szerepeltették: „Orbán Viktor szinte sosem szavaz a parlamentben” (2016. december 19.). Néha persze mutatóba egy-egy ellenzéki politikust is betesznek az alapvetően fideszes, konzervatív politikusok parlamenti tevékenységét támadó cikkekbe.

Független Újságírók Alapítványa: 2015-ben 44,2 millió Ft-nak megfelelő támogatást kapott Soros révén, és az alapítvány egyes programjait a Norvég Civil Alap, valamint az Ökotárs Alapítvány finanszírozta. Támogatott újságírói például 168 órában és a 444.hu-n írhattak cikkeket, így a cseppet sem független alapítvány végeredményben a kormányellenes negatív politikai kampány működtetéséhez „szállított” szakmai utánpótlást.

Átlátszó: a portál mögött álló közhasznú nonprofit kft. 56 millió Ft-ot kapott a kormányt korrupciós botrányokkal besározni kívánó, politikailag markánsan egyoldalú politikai propagandatevékenységéhez. Ezzel a Soros-hálózat lényegében „kiszervezte” a hagyományos kampányidőszakokban jellemző negatív kampányt (melynek lényege a politikai ellenfél lejáratása például korrupcióváddal a választási siker reményében), így ez a feladat elsősorban nem a baloldali pártoké lesz, hanem az Átlátszó portálé, valamint az azt futtató hazai sajtóé.

K-Monitor: az Átlátszóhoz hasonlóan a közpénzekkel és korrupcióval foglalkozik, közel 28 millió Ft-ot kapott 2015-ben. 2017. május 29-én az egyesületi ügyvezető a Hír TV-nek azzal ócsárolta a kormányt, hogy EU-s adófizetők pénzéből építi saját klientúráját, és leegyszerűsítően korrupcióval vádolta a jegybankot is. A napi félmillió egyedi látogatóval álló Indexen „civil szervezet” megjelöléssel, az egyesület rendszeresen igyekszik lejáratni a kormányoldalt.

Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány: a szervezet küldetése elvileg a hazai civil társadalom erősebbé és fontosabbá tétele, oktató-nevelő programokat megvalósító civil kezdeményezések összegyűjtésével. Ezért a Nyílt Társadalomtól 6,9 millió Ft-ot kapott 2015-ben. Az alapítvány egyik kuratóriumi tagja Marschall Miklós, a szintén a Soros-pénzelt Transparency International igazgatója. Az egyesület programjait finanszírozza a Norvég Civil Támogatási Alap, az Ökotárs Alapítvány vagy az Eötvös Károly Közpolitikai Nonprofit Közhasznú Kft. is. Miként a Demokrata is megírta, a 2015-ben mindösszesen több mint 60 millió forint bevételű NIOK vezetője közel hétmillió forintos fizetést vett fel, miközben abban az évben 1 százalékos felajánlásokból alig 88 ezer Ft-hoz jutott az alapítvány.

Political Capital: a markánsan ellenzéki elemzőintézet mögött álló kft. 2015-ben 55,1 millió Ft-ot kapott, többek között a migrációval és populizmussal kapcsolatos kutatásokra. A Capital soha nem volt független: a balliberális kormányok idején politikai kifizetőhelyként működő elemzőcég 432,2 millió Ft állami megbízást kapott 2006 és 2010 között, ebből 190 millió Ft a Nemzetbiztonsági Hivatalból (NBH) érkezett. A minisztériumok számára akkor készített anyagok egy részéről nem tudni semmit, sőt az NBH-nak készített munkáik teljes nyilvánosságát 2027-ig titkosították (aztán állítólag kérték ennek feloldását), a szakmai iratok közlése azonban nem teljes. A Capital szakértőit rendszeresen futtatja a balos média, így szerepük valószínűleg a választási kampányban is lesz. 2015-ben egyetlen munkatárs 6 hónapos mentorálására (külön támogatásként) több mint 2 millió Ft-ot kapott a cég.

TASZ: a politikai faltörő kosként fungáló jogvédő szervezet, a Társaság a Szabadságjogokért 220 millió Ft-ot kapott 2015-ben a kiadvány adatai alapján. Mivel 1 százalékos felajánlásokból mindösszesen 6,3 millió Ft-ot kapott 2015-ben a TASZ, szükség volt a Soros-pénzekre. A TASZ-t támogató szervezetek vezetői (például az USA-ban bejegyzett Common Sense for Drug Policy-ben Dénes Balázs, drogelkötelezett korábbi TASZ-elnök) gyakran részt vesznek kormányellenes megmozdulásokon. A TASZ és támogató köréből többen tevékenységük során az ellenzék politikai kampányát segítik. A TASZ gyakori hivatkozási alap az ellenzéki médiában.

Magyar Helsinki Bizottság: 2015-ben 226 millió Ft támogatás a rendészet, a büntető igazságszolgáltatás, a jogállamiság, az egyenlő bánásmód és a menekültek, migránsok jogvédelme vonatkozásában. A jobboldal- és kormányellenes szervezet rendszeresen aktivizálja magát politikailag: emlékezetes, hogy például tavaly ősszel a „helsinkiek” a kvótanépszavazás meghekkelésére hívták fel a választókat: érvénytelen szavazatok leadásáért kampányoltak (nyilván a demokrácia egyik alapeszközének lejáratása is a jogállamiság és az állampolgári jogok ügyének szerves részét képezi). A politikai lejárató kampány miatt többek között Mészáros István László, az Országgyűlés Emberi Jogi Bizottságának korábbi (1990–1998) szabad demokrata alelnöke is kilépett a politikai szolgálóleánnyá silányult szervezetből.

Transparency International Magyarország Alapítvány: a világ legnagyobb korrupcióellenes szervezetének magyarországi leányvállalata, liberális elkötelezettségű. A magát függetlennek lefesteni kívánó szervezet csaknem 35 millió Ft-ot kapott Soroséktól 2015-ben (a hivatalos indoklás alapján nem is leplezetten) kommunikációs tevékenységre, társadalmi kampányokra, az emberek minél szélesebb körének elérésére és megszólítására. Az összeg az Alapítvány 152 milliós bevételének fényében is impozánsnak mondható. A 11 éve működő és eddig szelektíven érzékeny hazai Transparency például legutóbb, május elején az OLAF-botrány egykori szereplőivel, ellenzéki pártok részvételével tartott korrupciós konferenciát Budapesten. A szervezet már bőven működött a korrupcióba belebukott balliberális kormányok idején, amikor például az Alstom többmilliárd forintnyi kenőpénzt juttatott cégeken keresztül a BKV-nak, vagy elég a magyar költségvetésnek és adófizetőknek 4,5 milliárdos kárt okozó hospinvestes ámokfutásra gondolni, az akkori MSZP–SZDSZ-kormány asszisztálásával. A zavaros kárházi privatizációk és a baloldali politikusok milliárdos közpénzlenyúlásai akkor kevésbé zavarták a Soros-pénzelt alapítványt.

Partners Hungary Alapítvány: A roma integrációt segítő Soros-alapítványok közül több masszívan tartja politikai elkötelezettségét, így például az 1994-ben alapított Partners Hungary Alapítvány kuratóriumának elnöke, Rudas János pszichológus – nyilván a roma jogvédelem jegyében – egy írásait összefoglaló Anti-Orbán könyvet is megjelentetett 2012-ben Orbán Viktor és te címmel, amelyben lélektanilag elemzi ki Orbán személyét, illetve az olvasók „Orbán-rezsimhez” való viszonyát. Orbán személyének támadása pszichológusok segítségével egyébként régóta kedvelt politikai eszköz a balliberális oldalon, részben ezért is vehette fel ezt a régebben bevált, pártos könyvírói Kende Péter-szerepet a Soros-pénzelt roma jogvédő is. Négy különböző jogcímen 38 millió Ft-ot kapott a Partners 2015-ben a kiadvány szerint.

Eötvös Károly Közpolitikai Intézet: 2015-ben Majtényi László tavaszi államfőjelölt, korábbi ombudsman intézete 27 millió Ft-nak megfelelő támogatást kapott. Az adat az OSF Budapesttől származik, de mi ettől eltérő adatot találtunk. Az intézet elemzéseiben folyamatosan támadja a kormányt a jogállam lebontásának vádjával, és gyakran megjelenik a médiában. A szervezet egyébként szépen hízik, 2016-ra megduplázta az elnyert támogatás mértékét.

Kép forrása: 888.hu

http://tuzfalcsoport.blogstar.hu/./pages/tuzfalcsoport/contents/blog/39427/pics/lead_800x600.jpg
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?